Välkommen till Svenska Basset Fauve Klubbens Årsmöte,
BPH-föreläsning och BPH den 23-24 mars 2024 Skogaryd i Vänersborg

Lördag 23 mars
kl. 13.00 Lunch (anmälan behövs)
kl. 14.00-ca 15.30 Årsmöte
kl. ca 15.30 Fika
kl. ca 16.00 BPH-föreläsning med Ulrika Edofsson

Plats: Jägarförbundet Västra Götaland Västs Samlingslokal i Skogaryd. Adress: Skogaryd 600, 462 93 Vänersborg

Klubben bjuder på lunch och fika under lördagen. Anmälan görs till Mirjam på e-post mirjam.landholm@gusserod.se. Senast 15 mars. Uppge eventuella allergier eller annat vad gäller maten.

Lördag kväll: På kvällen kan de som vill anmäla sig till middag på restaurang i Vänersborg.  Anmälan görs även här till mirjam.landholm@gusserod.se, så vi kan förboka. Var och en står själv för kostnaden.

Söndag 24 mars
kl. 08.30 BPH  på NÄKK’s (Norra Älvsborgs Kennelklubb) BPH bana (inhägnad utomhus) på Signeröd, inte så långt från Skogaryd.

Aktiviteten är dock väderberoende. Det kan inte snöa ymnigt eller ligga mycket snö på banan.

Max 8 st hundar. Varje hund tar ca 40 min. Kostnad 650 kr/hund. (950-300=650 kr. Klubben sponsrar med 300 kr) Först till kvarn gäller! Anmälan till BPH görs till Mirjam på e-post mirjam.landholm@gusserod.se

Det är möjligt att boka lunchbaguette till söndagens BPH. Man kan välja mellan:

1. Mozzarella/tomat/Serrano
  2. Skagen/rökt lax
  3. Kyckling/mangoraja

Pris: 49 kr/st (dricka ingår)

Bokas genom att Swisha till 0766778540 Mirjam Landholm senast 18/3. Skriv t e x ”1x Skagen, 1x Mozzarella”

Förslag på boendemöjligheter där även hundar är välkomma:

Dokument årsmötet

Lite om Ulrika Edofsson

Tog jägarexamen 1993 och har jagat mer frekvent senaste åren. Inte oväntat så är rådjursjakt med hund min favorit, tillsammans med vår Thompson som nu hunnit bli 4 år och Magnum som nu är inne på sitt 14 år, båda Petit basset griffon vendeen.

Jag har alltid velat lära mig mer om hundar och hur dom fungerar, så att meritera hundarna är riktigt roligt men samtidigt lite nervöst. Vår första petit Xa hon är viltspårchampion och Thompson är dubbelchampion i viltspår och jaktprov, en rolig resa igenom dessa prov.

För att hålla uppe motivationen till egen träning så har jag också hjälpt lite vänner med att meritera i viltspår. Att det sedan blev BPH ja det handlade egentligen om att få lära mer om hundar och att ”läsa” hundar. Egentligen hade jag tänkt att erbjuda mig att vara lite figurant på BPH men ägaren för Landvetter hundcenter tyckte något annat och erbjöd mig att bli testledare. Gillar utmaningar så den antogs. Thompson han fick göra sin BPH i Kall utanför Åre på jaktmässa innan jag var färdig testledare. Jag gick min utbildning under 2022 och startade med att testleda april 2023 och det blev 59 ekipage under 2023.